Ekonomi

Anadolu Sigorta 2022 Entegre Sürdürülebilirlik Raporunu Yayımladı

Anadolu Sigorta ekonomik, çevresel ve sosyal katma değer yaratma vizyonuyla proje ve hedeflerini paylaştığı 2022 Entegre Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Şirket’in risk yöneticisi, risk taşıyıcısı ve yatırımcı olarak faaliyetlerini sorumlu sigortacılık anlayışıyla sunan raporda, önümüzdeki dönemin stratejik alanlarından biri olan iklim eylem planının detaylarına yer veriliyor.

 

Sürdürülebilir kalkınma için katma değer yaratma bakış açısıyla faaliyetlerini sürdüren Anadolu Sigorta, Entegre Sürdürülebilirlik Raporu’nun ikincisini yayımladı. Sürdürülebilirliği büyüme ve yenilik için bir fırsat olarak gören, şirket politikasına ve kurum kültürüne odaklanan Anadolu Sigorta, bu bakış açısını ürün geliştirmeden satın almaya, sosyal sorumluluk projelerinden insan kaynakları uygulamalarına kadar tüm faaliyetlerine entegre etmektedir.

2019 yılından bu yana sürdürülebilirlik çalışmalarını raporlayan Anadolu Sigorta, geçtiğimiz yıl ilk Entegre Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı. Şirket, bu yıl yayınladığı ‘2022 Entegre Sürdürülebilirlik Raporu’ ile uluslararası standart ve çerçevelere uygun yıllık performansını açıkladı.

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan, Türkiye’nin en köklü şirketlerinden biri olarak tüm paydaşları için uzun vadeli değer yaratmanın kurumsal DNA’larında olduğunu belirterek; “Sigorta branşında faaliyet gösteren bir şirket olarak finansal risklerin ötesinde çok değişkenli bir risk matrisi ile çalışıyoruz. Bu bağlamda sürdürülebilirlik risklerinin yönetimi şirketimiz için büyük değer taşımaktadır. Sürdürülebilirliği büyüme ve yenilik için bir fırsat olarak görüyoruz. Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine ulaşmak için ulusal ve uluslararası paydaşlarla işbirliğine önem veriyoruz. BM Küresel İlkeler Sözleşmesi ve Kadının Güçlenmesi İlkeleri gibi küresel girişimlerin katılımcısıyız.

“Yenilenebilir enerji yatırımları için yenilikçi hizmetlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz”

Tüm dünyada sürdürülebilirlik gündeminin ilk sıralarında iklim değişikliği ve çabanın yer aldığına işaret eden Tuğtan, Anadolu Sigorta’nın iklim risklerini ve iklim değişikliğinin operasyonları ve portföyü üzerindeki etkilerini de analiz ettiğini belirtti. Tuğtan şöyle devam etti: “İklim eylem stratejimizi üç eksene odakladık: Faaliyetlerimizin çevresel etkilerini en aza indirir, böylece müşterilerimizin iklim risk yönetimi süreçlerini güçlendiririz. Bunların yanı sıra yaptığımız yatırımlarla yeşil dönüşümü destekliyoruz. 2022 yılında operasyonlarımızda gerçekleştirdiğimiz çeşitli verimlilik çalışmaları sonucunda 695 GJ enerji tasarrufu sağladık. 2018 yılına kıyasla kişi başı su tüketimimizi yüzde 72, kağıt tüketimimizi ise yüzde 83 oranında azalttık. Yenilenebilir enerji yatırımlarının aranan sigorta analiz ortağı olmayı hedefliyoruz. 2022 yılında rüzgar enerjisi alanında 1.103 MW, güneş enerjisi alanında ise 1.014 MW gücü garanti altına aldık. Bu garantilerle 2022 yılında rüzgar enerjisinde yüzde 10, güneş enerjisinde ise yüzde 11 segment payımız oldu. Büyük bir başarı olarak gördüğümüz yenilenebilir enerji yatırımları için yenilikçi hizmetlerimizle önümüzdeki dönemlerde bu alandaki varlığımızı artırmayı hedefliyoruz. ülkemiz için fırsat Fon yönetimi ve yatırım faaliyetlerimizin çevresel, sosyal ve iş etiği etkilerini Sorumlu Yatırım Politikamızla yönetiyoruz. 2022 prestiji ile yatırım portföyümüzde sürdürülebilirlik kriterlerine uygun 870 milyon TL değerinde Euro Bond var” dedi.

“Dijitalleşmeyi geleceğe taşıyoruz”

Sigorta şubesinin dijitalleşmeye en hızlı uyum sağlayan departmanların ortasında yer aldığına işaret eden Tuğtan, Anadolu Sigorta’nın gelişen teknolojilerle birlikte hem ürün ve hizmetlerde hem de iş süreçlerinde dijitalleşmeye büyük önem verdiğinin altını çizdi. Şirketin dijital sigorta yelpazesini, potansiyel ve mevcut sigortalılara hitap eden web sitesi ve taşınabilir uygulamalar gibi farklı kanallarla geliştirdiğini belirten Tuğtan, “Yapay zeka ve ileri analitik bilgi modellerine değerli yatırımlar yapıyoruz. AS üyesi dediğimiz yapay zeka platformu ile görsel hasar tespiti gibi farklı hizmetler sunabiliyor, birçok iş sürecini kendi başına gerçekleştirebilen robotik süreç otomasyonumuz ile çalışanlarımızın iş yükünü hafifletiyoruz. 360 derece irtibat yaklaşımımız ile sigortalılarımızın taşınabilir uygulamalar, web siteleri ve WhatsApp hatları olmak üzere birçok farklı platformdan şirketimize hızlı bir şekilde ulaşabilecekleri ve anında geri bildirim verebilecekleri bir kullanıcı deneyimi sunuyoruz. Dijitalleşme alanındaki kapsamlı çalışmalarımızı önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz. Yenilikçi işlere imza atarken, başarılarımızı ödüllerle taçlandırmaktan, yatırımlarımızın ulusal ve uluslararası arenada ödüllendirildiğini görmekten büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz” dedi.

Anadolu Sigorta geleceğin işyerini tasarlıyor

Değişikliklere hızla uyum sağlayabilmenin en değerli yetenek haline geldiğini belirten Tuğtan, iş hayatının bu hızlı dönüşümüne ayak uydurmak ve inovasyon kapasitesini artırmak için başladıkları HARMONI adlı Çevik Dönüşüm yolculuğunu: öğrenmek için anlattı. Bu gezide, farklı iş birimlerinden çalışanlarımızın oluşturduğu çevik gruplar, grubun hedefleri doğrultusunda çalışmaktadır. Hiyerarşiden uzak, grup içinde herkesin eşit olduğu bir yapıda, klasik niyet kalıplarından uzaklaşılarak daha cesurca ve deneyerek yeni fikirler üretilebilir. Çevik dönüşüm ile amacımız, kendi kendini yöneten ve hızlı hareket eden gruplar ile müşterilerimizin ihtiyaçlarına hızlı ve yenilikçi çözümler sunmaktır.”

Anadolu Sigorta’nın sektörde en fazla kadın istihdam eden şirketlerden biri olduğunu belirten Tuğtan, şu bilgileri verdi: “Cinsiyet eşitliğini önemsiyor, bu konuda öğrenmeye ve yenilikçi uygulamalar geliştirmeye devam ediyoruz. Kadınların iş hayatındaki potansiyellerini gerçekleştirebilmeleri için birçok projeyi hayata geçirdik. Bunlardan biri de ‘Mutlu Anneler Mentorluğu’ ile doğum izninden dönen çalışanlarımıza sunduğumuz destek programıdır. Ayrıca tüm ofis programlarında çalışma hayatında bilinçsizce kullanılan cinsiyetçi kelimeleri otomatik olarak değiştiren düzeltme uygulamasını hayata geçirdik. Ayrıca pazarlama ve reklam faaliyetlerimizde cinsiyetten bağımsız bir bağ kurmaya özen gösteriyoruz.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu